ערוץ הוידאו

כללי

פרשת חיי שרה -חיים אמיתיים רק עם אמונה

פרשת חיי שרה -הכל לטובה!

בפרשת השבוע התורה מספרת על פטירת שרה אימנו.שנפטרה בגיל מאה עשרים ושבע.

רש״י פירש - בת ק׳ כבת כ׳ לחטא. בת כ׳ כבת ז׳ ליופי.

ולכאורה מה התורה צריכה להאריך במילים כדי לומר לנו שהיא הייתה יפה כמו ילדה בגיל 7?

ועוד קשה - איך רש״י כותב - כולן שווים לטובה.

איך אפשר לומר על שרה שהחיים שלה היו כולם לטובה?

הרי היו לה שנים כאלו קשות עם כל הניסיונות לעזוב את הארץ, רעב, ירידה למצרים בארגז, פתאום לקחת אותה פרעה, ואח״כ אלימלך. ולא היה ילדים עד גיל 90, עד שהייתה צריכה להכניס את הגר לביתה. והייתה צוחקת עליה.

וניסיון העקדה עולה על כולם - היא חושבת שבנה הלך לישיבה והנה מתברר לה שבכלל הלכו לשחוט אותו ובעקבות כך היא מתה. היתכן לומר "כולן שוים לטובה"?

רוב הניסיונות היו למעשה של שרה יותר מאברהם אז איך אפשר להגיד כולן שוים לטובה?

מעניין לראות שעל אף אחת מהאימהות לא כתוב כמה הן חיו ואיך היו חייהן. אפילו על אברהם אבינו לא כתוב "שני חיי אברהם". אם כן- במה זכתה שרה דווקא לאריכות הזו?!

שרה זכתה מכיוון שכל חייה היו שווים לטובה - כל מה שעבר עליה מעולם לא התלוננה, עמדה בכל הניסיונות בהחבא. אמרה: "כל מה שעושה הקב"ה הכל לטובה" - לכן כל חייה למרות התלאות והניסיונות היו לטובה, שבסוף היא זכתה להיות האימא של יצחק אבינו.

כל החיים שלה תמיד הסתכלה על מה שעובר עליה בצורה טובה, אפילו שהיה לה קשה. יום אחרי יום, ללכת ולעסוק בקירוב רחוקים, ולעזור ולתת הכל לכולם, ולה לא היה כלום. מכניסה אורחים במשך עשרות שנים, ואין לה ילד משלה. איזה נסיון קשה זה! אי אפשר לתאר במילים! אישה אחרת הייתה מצפה - ואומרת - ריבונו של עולם, כמה אני מקריבה בשבילך, כמה אני מוסרת נפש בשביל עם ישראל, ולי לא מגיע כלום?? רק צרות?!

הייתה צריכה לעזוב הכל, ללכת למדינה אחרת שהיא אפילו לא יודעת לאיפה, פתאום רעב בארץ, במצריים פרעה לוקח אותה, היא לא מבינה מה קורה לה. רק בעיות !! כל שבוע משהו חדש.

ריבונו של עולם! איפה אתה?? למה אני כ״כ סובלת?

אבל היא לא אמרה כלום! לא התלוננה! הלכה יד ביד עם הקב״ה, הלכה אחרי בעלה אברהם אבינו! באמונה תמימה! כי ידעה שהכל לטובה!

לקב״ה יש את החשבונות שלו! בסוף הכל מסתדר לטובה!

לכן התורה באה להדגיש לנו - שהיא הייתה בת כ׳ כמו בת ז׳ ליופי!! שהצרות והתלאות שהיא עברה לא השפיעו עליה! תמיד היא הייתה נראית צעירה ויפה! כי לקחה את הכל באהבה!

יעקב אבינו היה נראה מאוד זקן עד שפרעה שאל אותו - כמה ימי שני חייך! ענה לו יעקב - מעט ורעים .. היו ימי חיי..

על כל מילה שהוא אמר הקב״ה הוריד לו - 33 שנים מהחיים! בגלל מה?? כי הוא התלונן על החיי הקשים שהוא עבר! עד כדי כך הקב״ה מדקדק עם צדיקים!

אבל שרה הייתה נראית צעירה ויפה! כי תמיד אמרה שהכל לטובה! הלכה באמונה עם הקב״ה!

לכן הפרשה נקראית חיי שרה- אפילו שהיא נפטרה בפרשה הזאת. והיה צריך להיות פרשת ״מות שרה״ - משום שהיא באה ללמד אותנו מה המושג ״חיים״ - אדם ״חי״ זה אדם שחי באמונה בבורא עולם! אדם כל חייו חי כל רגע באמונה.

כי אדם שלא חי באמונה - הוא מת. החיים שלו מתים, הוא אדם מסכן. כל דבר שיש לו הוא מתלונן, קשה לו, למה לא הולך לי? למה הכל תקוע??

לא מבין מה קורה סביבו. זה אדם מת!

אבל אדם שחי באמונה , שיודע שכל מה שעובר עליו כל רגע הכל זה השגחה פרטית. הרבה לא עוזב שום יהודי לרגע! ה׳ דואג לנו ומפרנס אותנו, ומחייה אותנו כל יום מחדש. ונותן לנו כוחות להתמודד עם הכל! רק לפעמים רוצה שאנחנו נתפלל אליו, ונבקש ונתחבר אליו שוב.

אם אדם הולך עם הרגשה כזאת - הכל לטובה!!

אז החיים שלו יהיו חיים אמיתיים! ״חיים עם אמונה״ ! ואז יראה שבאמת כל מה שעושה הקב״ה הכל לטובה!

ה׳ יזכינו ! שבת שלום!

הרב יצחק לסרי

Www.haravlasry.com

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=2029

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!