ערוץ הוידאו

כללי

חנוכה -להודות ולהלל

כל המהות של חנוכה זה לפרסם את הניסים שה' עשה איתנו. עניין ההודאה לה'. ולכן כשבאים ומודים לה' צריך לדעת שלא רק על הדברים שנראים גדולים ולא מובנים מאילהם, אלא אפילו על הדברים הפשוטים שקורים לנו צריך להודות.

להודות ולהלל - עניין ההודאה לה'

כל המהות של חנוכה זה לפרסם את הניסים שה' עשה איתנו. עניין ההודאה לה'. ולכן כשבאים ומודים לה' צריך לדעת שלא רק על הדברים שנראים גדולים ולא מובנים מאילהם, אלא אפילו על הדברים הפשוטים שקורים לנו צריך להודות. אנחנו רגילים לכך שקמים בבוקר והכל בסדר, ומרגישים טוב. אנו רגילים לכך שיש אוכל בבית, ויש פרנסה ואישה וילדים. אבל צריך לדעת שהכל זה חסד ה'. כל מה שיש לנו זה מאיתו יתברך שמעניק לנו כל יום. ואנו צריכים לדעת להעריך את זה. כמה מליונים של אנשים בעולם שאין להם לא בית ולא פרנסה, לא אישה ולא ילדים. אנו חושבים שרק שקורה לנו נס צריך להודות. אבל על שאר דברים שוכחים שצריך להודות.

כל מהות חג החנוכה-להודות ולהלל על ניסיך ועל ישועותך . בימים ההם בזמן הזה.
באו החשמונאים ונלחמו ביוונים, ומצאו פח שמן טהור. והדליקו ממנו שמונה ימים. ולמה? הרי הנס היה רק לשבעה ימים. אלא באו להראות לנו- שגם שדולק שמן זה נס. מי אמר לשמן וידלוק. גם מה שנראה פשוט ומובן מאליו זה נס! זה החידוש של חנוכה!

אנו באים ומדליקים נרות-צריך להראות אותם בפתח של הבית. לא להשאיר לעצמך את הניסים שה' עושה איתך אלא תראה לכולם. תפיץ את האור הזה בעולם . אנשים חיים בחושך! אנשים לא רוצים לראות את האור. אנשים רצים לכסף, לפרנסה, עובדים קשה. לא רואים כלום. איפה אתה חי?? תעצור לרגע! תראה מה יש סביבך. תראה איזה חיים יש בחוץ! תראה מה הם החיים האמיתיים. במה אתה משקיע את החיים שלך. איפה האור האמיתי בחיים.

כל אחד יש לו נשמה! כל אחד מאיתנו הוא אור- כמו שאנו שרים-באנו חושך לגרש בידנו אור ואש. כל אחד הוא אור קטן, וכלנו אור איתן. בכל אחד מאיתנו יש אבוקה של אור. רק לפעמים היא חשוכה. אנו צריכים להאיר אותה! צריכים לדעת איך אנו יכולים להאיר את הנשמה שלנו. כל מעשה טוב שאנו עושים. כל מצווה שאנו משתדלים לקיים זה מאיר לנו את הנשמה שלנו. הנרות הללו באים להזכיר לנו שאנו יהודים. שאנו מסרנו נפש כל השנים בשביל היהדות שלנו. ההורים שלנו הקריבו את החיים שלנו בשבילנו. הגיע הזמן שננסה לראות מה אנחנו יכולים לעשות בשביל עצמינו..ובשביל ילדינו.

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1441

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!