ערוץ הוידאו

מועדי ישראל

פורים – מאחורי המסיכה!! למה מתחפשים בפורים?

מדוע שמחים בפורים? ולכאורה הרי כל השנה יש ציווי להיות בשמחה, ומה התחדש בפורים? ועוד- יש הלכה שצריך לתת משלוח מנות, ומתנות לאביונים. ולכאורה מדוע? מה השייכות של זה לפורים?
ועוד צריך להבין- מדוע מתחפשים בפורים? מאחורי המסיכה! גילוי הקב"ה בשעת הסתר פנים!

פורים - מאחורי המסיכה!! למה מתחפשים בפורים?

ידוע שחג הפורים יש בו שמחה מיוחדת שלא מצינו בשאר המועדים. ולכאורה מדוע שמחים בו עד כדי כך? עד כדי כך שכתוב משנכנס אדר מרבים בשמחה- ולכאורה הרי כל השנה יש ציווי להיות בשמחה, ומה התחדש בפורים?

ועוד- יש הלכה שצריך לתת משלוח מנות איש לרעהו, ומתנות לאביונים. ולכאורה מדוע? מה השייכות של זה לפורים?
ועוד צריך להבין- מדוע מתחפשים בפורים?
ועוד קשה- יש הלכה שאדם שקרא את המגילה למפרע (מהסוף להתחלה) לא יצא ידי חובה, ולכאורה מדוע? מה זה שונה מקריאת התורה ששם יצא ידי חובה? ועוד- כתוב בגמרא( שבת פח.) שעם ישראל קיבל את התורה מחדש בפורים וכתב רש״י מאהבת הנס. ולכאורה למה דוקא בפורים?

אלא הביאור בכל העניין הזה- שהרי ידוע שכל עניין של מגילת אסתר זה גילוי ההסתר. שהרי שמו של הקב״ה לא מופיע בכל המגילה. אבל בכל אופן לאורך כל המגילה רואים איך שה׳ מסדר את העניינים מאחורי הקלעים. מההתחלה שאחשורוש הגיע לשושן הבירה, אפילו שהיה בבל. משום שרצה שיעשו לו כסא כמו של שלמה המלך, ולא יכלו להוביל אותו לעיר מלכותו. אז עקר את ארמונו ועבר לשושן הבירה. ולמה? כי ״איש יהודי היה.. ושמו מרדכי״.. והכל סיבה ה׳ יתברך שמשם תהיה הצלה לעם ישראל. שבדיוק המלך יהרוג את ושתי ואז יחפשו לו אישה. ואסתר תהיה המלכה, ואז הכל יהיה יותר קל. והכל הסתובב בצורה כזו שבורא עולם מנהיג הכל. וזה הסיבה שאדם שקורא את המגילה מהסוף להתחלה לא יצא ידי חובה, כי לא רואה את כל ההשתלשלות של הדברים, ולא רואה את המהלך עד לגאולה. שרק אדם שרואה איך שה׳ היה איתם בכל רגע ורגע - מבין מה קרה כאן.

וזה הסיבה גם שמתחפשים בפורים להראות שכל העולם כולו בתחפושת אחת גדולה, אנשים חושבים שפלוני עשה לי, גנב לי, צעק עלי.
ובגללו נהיה לי כך וכך, אבל לא מבינים שה׳ עושה הכל, ומה שמגיע לאדם זה מה שיקבל, ומי שעשה לו זה רק תחפושת וזה לא הוא באמת.

וממילא עכשיו מובן מדוע נותנים משלוח מנות ומתנות לאביונים. שהרי כל הסיבה שאנשים כועסים אחד על השני במשך השנה, כי חושבים שהשני עשה לי. אבל אדם שיודע שבורא עולם עושה הכל, ממילא הוא יאהב את כולם. ואז נפתחים הלבבות וכל אחד נותן לשני. וזה הסיבה שעם ישראל קיבל מחדש את התורה מאהבה, שראו שה׳ איתם בכל רגע ורגע, אפילו בזמן שלא נראה שהוא איתנו, אפילו בקשיים ובחושך, רואים שה׳ עושה הכל. ולא רק בזמן שהיה ניסים במדבר. ולכן קיבלו מאהבה הכל. וזאת השמחה המיוחדת שיש בחג הזה.

וזה גם הסיבה שכתוב - ״והימים האלו נזכרים ונעשים..ולא יעבור״ שאסור שהימים האלו יעברו ככה בהוללות ובצחוק וליצנות. אלו ימים גבוהים מאוד . שכתוב- כל הפושט יד נותנים לו. זה זמן לבקש על עצמך, על המשפחה, על הכל.

ה׳ יזכינו לקבל את האורות של החג ונמשיך להיות בשמחה למשך כל השנה- אמן!
פורים שמח לכל בית ישראל!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=850

תגובה אחת על “פורים – מאחורי המסיכה!! למה מתחפשים בפורים?”

  1. שרה הגיב:

    תודה!הקטע על שמחה בפורים נצן לי כיוון מצויין לזיכוי רבים.
    יישר כח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!