ערוץ הוידאו

מועדי ישראל

הנרות הללו קודש הם – אלו הילדים!

חנוכה-אנו אומרים הנרות הללו קודש הם ואין לנו רשות להשתמש בהם. אמר ר' יהודה צדקה- אלו הילדים שלנו. שאנו צריכים לדאוג להדליק אותם. ולהאיר אותם.
כמה צריכים להשקיע בחינוך הילדים. חנוכה-מלשון חינוך.

נרות חנוכה - נר ה' נשמת אדם
הרבה דברים אפשר ללמד מנירות חנוכה
ידוע שנר ה׳ נשמת אדם, כל אדם באשר הוא הוא נר בפני עצמו. וכן הילדים של האדם הם הנרות שלו. שאנו צריכים תמיד להאיר אותם. וזה מה שכתוב הנרות הללו קודש הם, כל ילד הוא קדוש, לא לזלזל בילדים, יש כאלו הורים שאומרים הילד הזה לא מתאים ללמד תורה, הוא לא בנוי לזה, או שזה קשה בשבילו לשמור כך וכך, וזו טעות כי כל ילד הוא עולם ומלואו, וקדוש מאוד, צריך רק להשקיע בהם הרבה. וזה מה שאומר ר׳ יהודה צדקה ע״ה- הנרות הללו קודש הם ואין לנו רשות להשתמש בהם, שאנן צריכים רק להאיר את הילדים, לתת להם חום ואהבה ואין לנו רשות לגעת בהם, או להחליט להם מה יקיימו ומה לא.
וכן צריך לתת אמון בהם, כמו שכתוב בנים לא אמון בם- שכל הסיבה שילדים יוצאים לתרבות רעה כי לא נתנו בהם אמון מספיק כל הזמן בודקים אותם, ומחפשים אחריהם, וסוגרים אותם יותר מדאי. וצריך לתת אמון בכל ילד.
וזה הסיבה שיוסף לא חטא כי נתנו בו אמון, כל אשר יש לו נתן בידי, ואיך אעשה הרעה הזאת.
השמש מאיר לנרות ולא נגרע ממנו כלום, כך אנו צריכים להאיר ולא יקח מאיתנו מאומה.
וגם צריך לדעת שאין הבדל בין נר לנר, לא לשנות בין הבנים. כי בגלל שיעקב שינה בין הבנים, התגלגל הדבר וירדו למצרים, כל הילדים שווים.

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=724

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!