ערוץ הוידאו

מועדי ישראל

לג בעומר – למה מדליקים מדורה?

מדוע מדליקין מדורות בלג' בעומר? למה לא מספיק להדליק נר לעילוי נשמת רשב"י? מה מיוחד ביום הזה? אש – לא להתייאש!!

למה מדליקין מדורה בלג' בעומר?
אש!!- לא להתייאש!
ר''ע היה גדול התנאים, והוא ראה איך שכל התלמידים שלו מתו. 24 אלף תלמידים. וזה אחרי שהוא חזר בתשובה, ועשה מהפך בחיים שלו. אחרי שהוא שנא תלמידי חכמים. ואח''כ הוא ראה את המים שעושים חור באבן. זה שיכנע אותו לחזור בתשובה. אמר-אם המים יכולים לחדור דרך האבן, כל שכן שהתורה יכולה להשפיע על הלב שלי. ולפתע אחרי כל ההשקעה שלו, כל מה שלמד 24 שנים. עזב הכל כדי ללמד תורה. ולפתע מתו לו כל התלמידים! הכל ירד לטמיון! . איזה יאוש!! מה עושים? מאיפה מתחילים?? מישהו אחר במקומו היה עוזב הכל, ועושה הסבת מקצוע. אם זה לא הולך, סימן שאני לא ראוי להיות רב. לא צריך. אבל במקום זה-הוא לא ויתר. לא עניין אותו כלום. הוא המשיך לנסות ללמד תורה, הלך לרבותינו שבדרום. שהם היו חמישה תלמידים שלו האחרונים-וביניהם ר' מאיר, ורשב''י . והלך ללמד אותם תורה. ומהם יצא תורה לעם ישראל עד היום הזה. כל מה שיש לנו היום, כל התורה, כל הישיבות, כל הרבנים!! הכל!
אם נתאר לעצמינו מה היה קורה אם הוא היה מתייאש. היה עוזב הכל. מה היה לנו היום?? כלום.

לפעמים אדם בונה ועושה ומתכנן דברים, ואחרי שנים של עמל ויגיעה ומסירות נפש, הכל נופל. לא הולך כלום. הכל יורד לטמיון. אדם מתייאש עוזב הכל. ואז מה? מה יצא לך מזה. תנסה שוב. אולי עכשיו זה יצליח. תתפלל לבורא עולם שיפתח לך דלת אחרת. שייתן לך כוח להתמודד. שייתן לך סיעתא דשמייא להמשיך הלאה. ואז תראה שהישועה מגיעה. וההצלחה מאירה פנים. כי לפעמים בורא עולם סוגר לנו דלת, כדי לפתוח דלת אחרת יותר גדולה. לפעמים הוא מפיל את האדם למטה, כדי שיתכופף ויראה יהלום על הריצפה. לא יודעים חשבונות שמיים. אבל אסור להרים ידיים! אסור להתייאש!!!
אדם קיבל על עצמו קבלה, ומנסה שוב ושוב, ולא הולך. אל תרים ידיים. תמשיך הלאה. תנסה שוב.

ולכן זאת הסיבה שמדליקין מדורה גדולה לזכר כל התלמידים של ר' עקיבא, שמדורה היא כמו 24 אלף נרות. ובמיוחד לרשב''י שבזכותו יש לנו את כל התורה כולה היום.

רואים מה זה כוח של אדם שלא מתייאש. אפילו שהכל נראה כנגד כל הסיכויים. אתה רואה ששום דבר לא הולך. לא לוותר! להמשיך הלאה את מורשת התורה. את מורשת היהדות.
וזה בעצם כל העניין הזה של המדורות בלג' בעומר- אש! מלשון לא להתייאש. לראות מה יצא מר' עקיבא. איזה אור תורה! איזה עוצמות! הכל היה שווה!! וזה מה שהנחיל לר' שמעון בר יוחאי, שבזכותו ובזכות תורתו-יש לנו תורה. יש לנו ישיבות, תלמידי חכמים. ה' יזכינו!! שבת שלום ומבורך!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1045

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!