ערוץ הוידאו

מועדי ישראל

מהות חג השבועות – להגיע לידי שינוי אמיתי בחיים!

מה המהות של חג השבועות? מדוע נשארים ערים כל הלילה? מדוע טובלים במקווה בלילה? למה אוכלים מאכלי חלב?

מהות חג השבועות-להגיע לידי שינוי אמיתי בחיים!

צריך להבין מדוע יש לנו חגים? למה כל שנה צריך לחגוג את אותם חגים כל הזמן? מה ההבדל שיש בכל חג? הרי כולם זה זכר ליציאת מצרים?

אלא כל חג יש לו מהות בפני עצמה. ויש חגים שהם רק לזכר מאורעות שהיו בעם ישראל. זה נותן לנו כח לחיינו. נותן לנו עוצמה.
חג סוכות הוא חג של שפע, של נתינה. של אהבה אחרי הימים נוראים.
וחנוכה הוא חג של מסירות נפש. וכן פורים. פסח הוא זכר ליציאת מצרים . זכר לאמונה שהאמינו בה' ובמשה.

כתוב במדרש שכל המועדים עתידים להתבטל חוץ מחנוכה ופורים. מדוע? כי לעתיד לבא לא נצטרך את שאר החגים שיתנו לנו מנוף לחיים. לא צריך לעשות זכר למה שהיה . חוץ מחנוכה ופורים שהם היו במסירות נפש ולכן הם ישארו לעד. אבל כל חג יש לו מהות בפני עצמו.

אבל מה מהות של חג השבועות? כל המהות של חג השבועות זה תלוי בהכנה של האדם ולכן הוא נקרא חג שבועות, כי הוא בנוי על השבועות שעברו עד עכשיו. ומי שלא מכין את עצמו לא יכול לקבל רוחניות. כי הכנה זה כמו כלי שאדם יוצר לעצמו.
ומה עושה אדם שלא הכין את עצמו? יכול להחליט להגיע לידי שינוי.
זה מעניין שחג השבועות אין לו תאריך. אלא 49 יום לאחר יציאת מצרים. זה בא לומר שאדם כל זמן שרוצה להתחזק הוא יכול. וחג שבועות הוא נותן כח לאדם למשך השנה.
ולכן אנו רואים שמגילת רות היא נקראית בחג הזה כדי לדעת שאדם יכול לעשות שינוי מהותי בחייו. כל זמן שהוא רוצה. רק צריך מסירות נפש.
אבל זה גם חג של חיפוש –שאדם מחפש את עצמו. ואדם צריך למצוא את הדרך הנכונה בחייו.

כתוב במדרש שהקב''ה הסתובב אצל כל העמים ושאל אותם אם רוצים לקבל את התורה- ישמעלים שאלו –מה כתיב בה- לא תגנוב. לא יכולים. בא לנוצרים-עשיו. לא תרצח לא יכולים. הוא לא שאל את העם עצמו. אלא השר שלהם בשמים. כי לכל אומה יש שר בשמים.
יכול להיות שאם הוא היה שואל אותם כן היו רוצים אולי. אבל השר של עשיו ידע- שכתוב על חרבך תחיה. ואי אפשר בלי. וכן שרו של ישמעאל. אבל את עם ישראל שאל-נעשה ונשמע. ולכאורה מה ה' שואל אותם את מה שקשה להם? שהיה שואל אותם-על כיבוד אב ואם? למה להתקיף אותו במה שקשה לו? אולי שאר הדברים היו כן מקבלים.

אלא התורה באה ללמד אותנו- שאנו באנו לעולם כדי לעבוד!... אנחנו מפונקים. לא יכולים בלי מיקרוגל. בלי רכב. ופלאפון. ולפני 50 שנה לא היה כלום. וחיו יותר טוב. ועם כל מה שיש לנו פינוקים, אנחנו בקושי שורדים. ועדיין קשה לנו. החיים עצמם הם חיים של עבודה.

התורה אומרת לנו!!!- אתה באת לעולם לעבוד. ובמיוחד במה שקשה לך!!!...כל הזוגות מתגרשים כי אין להם כח להתמודד. עם קשיים. ולכן בורא עולם שאל אותם- דוקא על מה שקשה להם!!!

בא בורא עולם, ושאל את עם ישראל-אתם רוצים לקבל את התורה? אמרו נעשה ונשמע. בלי לשאול שאלות. אם בורא עולם נותן לנו את התורה. סימן שהוא רוצה לטובתנו. אפילו שלפעמים זה לא נעים. אבל זה כמו שאדם שמגיע לרופא והוא אומר לו שהוא צריך לעבור איזה טיפול מסויים. הוא לא שואל שאלות. כי הרופא הוא מומחה. והוא רוצה לטובתך. ואפילו שזה לא נעים ולפעמים כואב. חייבים לעשות את זה.
זה מהות של כל החג- להגיע להכרה, לעבוד. להגיע לידי שינוי בחיים!!!

כל החג נקרא על שם השבעה שבועות . על שם ההכנה של האדם של השתנות בחיים. ואדם קשה לו להשתנות. אדם רגיל להיות כמו שהוא. ואדם צריך לדעת שהוא יתקל בקשיים!!! ולא להבהל מכך. כי דרך העולם שאדם רוצה להשיג משהו צריך לעמול על כך. אבל הבעיה של כולנו שמתחיל קושי-נשברים. ואנו צריכים לדעת שבורא עולם רוצה לנסות אותנו. כדי להרים אותנו למעלה.
כולנו רוצים להשתנות. כולם רוצים לעלות בהר. אבל רק בודדים יודעים איך "ומי יקום במקום קודשו".

תיקח את הנקודה הפנימית שלך. תחייה אותה. תרים את עצמך. תדע שיש לך כוחות מיוחדים שיכולים להגיע רחוק.
כל אדם יש לו חלק בתורה –ותן חלקינו בתורתך. כל אחד יש לו הסתכלות אחרת על העולם, על התורה. 70 פנים לתורה. כל אחד יש לו פירוש ודיעה משל עצמו.
ולכן חג השבועות הוא יום אחד- ולא שבעה ימים. כי ביום אחד זה תימצות של כל החיים.
דוד המלך חי 70 שנה. בשבת-יום השביעי. אשתו בת שבע. הכל סביב המספר 7.
מזל תאומים-זה חודש סיון. זה מלשון תאום. בין שני אנשים שבתוכינו. אחד רע ואחד טוב. ואנו בחג הזה, רוצים שגם החלק הרע שלנו יהיה תואם איתנו ביחד שנגיע לנקודה הטובה שבנו.

וזה בא גם לרמוז, שהתורה נקנית רק בחברותא. בלימוד ביחד עם עוד מישהו. אל תהיה לבד. אל תחשוב שאתה הכי צודק, הכי מבין והכי יודע. תשמע דיעה אחרת. תקשיב לזולת.
תורה מלשון- הוראה. ומלשון יורה. כמו יורה שיורד ולא שמים לב, והוא מצמיח דברים. כך אדם שמתקרב לתורה. בהתחלה לא שם לב לשינוי שלו. ולא מבין מה יוצא לו מזה. אבל לאט לאט זה משפיע עליו.
כמו הסיפור הידוע על ר' עקיבא שראה את האבן במים שנהיה בה חור. ואמר אם המים יכולים לעשות חור באבן, אז התורה יכולה להשפיע גם עלי. ולכאורה מה הוא חידש? הרי זה טבעי שהמים יכולים לעשות חור באבן? אלא –הרבה רואים את זה. אבל לא מבינים שגם הטיפה הראשונה עשתה רושם באבן, רק לא רואים את זה. אבל בסוף מתגלה למפרע שהכל השפיע על האבן. וזה מה שחידש ר' עקיבא, שגם אם לפעמים לא מרגישים שהשיעור או התפילה השפיעה עלי, זה משפיע.
-מדוע אנו קוראים את התיקון בלילה הזה? מדוע טובלים במקווה?
כי אנו באים לבורא עולם. ומראים לו שאנו רוצים להיות עסוקים בתורה כל הזמן, ולדעת את כל התורה כולה! להיות קרובים אליו.
מקווה כולו מלא מים - מים זה התורה. שאנו רוצים להיות כולנו בתוך התורה. להיות מוקפים בתורה כל החיים.
כתוב בגמ' בשבת (צד.) מדוע כתוב אלף ואח''כ בית. אלא אלף בינה, ואז גמול דלים-מדוע צריך ללמד תורה ואח''כ לעשות חסד?
יש אנשים שעושים המתת חסד. ולא יודעים שזה רצח ממש. רק אדם שלומד תורה, יודע מה זה חסד אמיתי. ולכן –אלף בינה גמול דלים. לכן לפני הכל צריך ללמד.

למה אוכלים מאכלי חלב- משום שעד מתן תורה, היו חייבים רק 7 מצוות. והיו מצווים על אבר מן החי.
מאכל של חלב, זה סימן של צימאון. זה מאכל של תינוקות. כמו שהחיים שלו תלויים בזה. כך אנחנו מראים שאנו צמאים. וזה כמו מצרך חשוב בשבילנו. ואנו לא יכולים בלי זה. כך אותו הדבר התורה היא חיינו ואנחנו לא יכולים בלעדיה!

כל מהות החג כדי שאנחנו נגיע להכרה לעשות שינוי בחיים שלנו!! יש לנו הזדמנות פז, חבל שנפספס אותה!
יהי רצון שנזכה לקבל את התורה באהבה מחדש לאורך כל השנה אמן!
חג שמח!!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1089

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!