פרשת ויגש – להעריך את החיים!

שיתוף בפייסבוק

יעקב מגיע למצרים, ופוגש את בנו יוסף לאחר 22 שנה. וכשהגיע, יוסף הפגיש אותו עם פרעה. פרעה ראה את יעקב ושאל אותו בתמיהה-כמה ימי שני חייך? אמר לו יעקב-מעט ורעים היו ימי חיי ולא השיגו שני אבותי בחיי.
בגלל המילים האלו -הורידו לו 33 שנה מהחיים שלו. למה?
כי לא ידע להעריך את החיים. הוא התלונן על החיים הקשים שהיו לו.
אדם שלא יודע להעריך את החיים שלו -לוקחים ממנו .
מרתק ביותר!!

פרשת ויגש - להעריך את החיים!
יוסף מגיע עם אביו יעקב לפני פרעה-ובא פרעה ושואל אותו-כמה ימי שני חייך?
עונה לו יעקב- מאה ושלושים שנה, מעט ורעים היו ימי חיי ולא השיגו את שני אבותי בחיי.
ואומרים חז''ל שמשום שכך ענה לו-הורידו לו מהחיים שלו 33 שנה. כנגד כל מילה שהוא אמר.
ולכאורה לא מובן-מה שואל אותו פרעה? וכי זה מנומס לשאול אדם בן כמה הוא? ועוד-מה עונה לו יעקב-מעט ורעים? הרי שאל אותו רק בן כמה הוא. ולא שאל איך היו לו החיים.
ועוד לא מובן- איך ירדו לו 33 שנה מהחיים?

אלא הביאור- שיעקב אבינו עבר הרבה צרות בחייו. כל המלחמה שהייתה לו עם עשיו. והרמאויות של לבן, ודינה. ויוסף. ובנימין. כל הצרות האלו גרמו לו לקחת את החיים מאוד קשה. וזה מאוד השפיע עליו. עד שממש כבר היה נראה זקן מאוד.
ולכן הוא זה שגרם לפרעה לשאול אותו –כמה ימי שני חייך. ויש שם טעם של פזר גדול. שהוא צעק לו-בן כמה אתה? שאתה נראה כ''כ זקן ותשוש. ?
ולכן אומר הגאון מוילנא-שבגלל שהוא זה שגרם לפרעה לשאול אותו בן כמה הוא-אז החשיבו לו גם את המילים "ויאמר פרעה אל יעקב כמה ימי שני חייך".

עד כדי כך הדברים מבהילים-כמה אדם צריך להעריך את החיים שה' נותן לו. לדעת לא להתלונן. להודות לה' על מה שיש .
יעקב אבינו אפילו שהיה בחיר האבות, וזכה להקים את עם ישראל, יב' שבטי יה. כיון שהוא התלונן, ולא היה מרוצה מהחיים שלו. ולא ידע להעריך את מה שה' נותן לו. הורידו לו כ''כ שנים מהחיים. אי אפשר לתאר מה זה שנה אחת מהחיים של האבות הקדושים, אין לנו בכלל מושג מי הם היו. זה כמובן רק לסבר את האוזן.
אבל מכאן אנו לומדים, שאם אדם לא מעריך מה שה' נותן לו-ה' לוקח ממנו.

רואים את אותו יסוד אצל יונה- שברח לאוניה, והייתה סערה במים. והאוניה חישבה להשבר, והוא אמר להם שבשבילי הסער הזה. שאוני והטילוני לים. ושואלים המפרשים-למה אמר "שאוני" היה יכול לומר-הטילוני לים. אלא מבארים- שרצה לומר להם, אני רוצה עוד לחיות עוד כמה רגעים. תנו לי להרגיש עוד כמה שניות באוויר. –הוא ידע להעריך את החיים.
ה' נותן לנו חיים, נותן לנו פרנסה. ילדים. הכל. כדי שנדע איך להשתמש בהם, כלים שיכולים לעזור לנו בעבודת ה'. אז אפילו אם יש קשיים ונסיונות –צריך לראות את מה שה' נותן לנו. ולא להתלונן. כי מי שמתלונן –עוצר את השפע שיורד מלמעלה. ומי ששמח ומודה לה' על מה שנותן לו-אפילו שקשה לו-ה' ממשיך לתת לו עוד שפע והצלחה. כך אומר הזוהר.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וידאו חדש