פרשת וישלח – מה הסגולה להנצל מעין הרע?

שיתוף בפייסבוק

פגישת יעקב ועשיו, עשיו רואה את יעקב עם כל המשפחה ,ושואל אותו -מי אלה לך? מה התכוון לשאול אותו? וכי חשב שהוא גנב אותם? ועוד-מה יעקב עונה לו=הילדים אשר חנן אלוקים את עבדך.
סגולה לעין הרע. בשם הבן איש חי. לדעת שכל מה שיש לנו זה מבורא עולם. ושום דבר לא בזכותנו.

פרשת וישלח -מה הסגולה להנצל מעין הרע?

יעקב פוגש את עשיו אחרי כ''כ הרבה שנים שהוא רוצה להורגו, ומכין את עצמו היטב לקראת המפגש. והנה הגיע הרגע, והוא עומד מול אחיו ומשתחווה לו 7 פעמים. עד שחיבקו ונישקו.
עשיו מסתכל על כל הילדים של יעקב, ושואל אותו: מי אלה לך? אמר לו יעקב-הילדים אשר חנן אלוקים את עבדך.
לכאורה לא מובן מה שואל אותו עשיו? וכי הוא לא יודע שאלו הילדים שלו? וכי הוא חשב שהוא גנב אותם מאיזה מקום? ועוד-מה עונה לו יעקב-הילדים אשר חנן אלוקים וכו'. שיגיד לו בקצרה-זה הילדים שלי. למה הוסיף אשר חנן אלוקים את עבדך. ?

אומר הבן איש חי-דבר נפלא: הרי ידוע שאדם שגורם לאנשים לקנאות בו, יכול להפגע מעין הרע. וא''כ מה הסגולה להנצל מעין הרע? וכי אדם אסור לו לספר שיש לו כסף, ילדים, בית יפה?
אלא-אם אדם לא רוצה שיפגע מעין הרע, הוא צריך לדעת שהכל זה מאיתו יתברך. הכל מבורא עולם, הוא נתן לי הכל ושום דבר לא בזכותי. לא האישה, לא הילדים, לא הפרנסה, כלום!! הכל ממנו.
ואם אדם מאמין בזה, וחושב ככה, לא יוכלו לפגוע בו בעין הרע.
ועוד דבר-כולם מכירים את המושג "חמסה". זה כנגד ה'-שהיא חלק משמו של הקב''ה. וזה סגולה נגד עין הרע.
וממילא לפי זה אפשר להבין- יעקב אבינו פחד שמא עשיו יעשה לו עין הרע על הילדים. כי הוא ראה שהוא שאל אותו, מי אלה לך. שהוא קינא בו-איך יש לך כ''כ הרבה ילדים.
לכן אמר לו יעקב-הילדים אשר חנן אלוקים את עבדך. קודם כל אמר לו –הילדים . עם ה''א-שזה חמסה נגד עין הרע.
פעם שאלו אותי-למה בכלל יש עין הרע? מי שמקנא שיקנא-למה זה אמור לפגוע בי??
אמרתי לו-שכתוב בספרים הקדושים, שברגע שאדם מספר שיש לו כסף, או רכב יפה. או וילה מפוארת. באותו רגע הוא גורם צער לחבירו, כי אין לו כמו שיש לו.
לכן הקב''ה תובע את הצער של אותו אחד שהצטער, וזה גורם נזק לזה שסיפר.
עד כדי כך –צריך להשמר, לא לצער שום יהודי.
לכן אדם צריך מאוד להזהר שלא יגרום לאנשים שיקנאו בו, כמה שפחות לדבר ולספר על דברים שאנחנו יודעים שיגרמו צער לשני. וח''ו לא ניפגע מעין הרע.
ה' יזכינו שבת שלום!!

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וידאו חדש