ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת במדבר -ה׳ מסתכל על כל יהודי

פרשת במדבר - אבא שבשמים מסתכל על כל יהודי

ראינו בפרשה איך שהתורה אומרת-
״שאו את ראש כל עדת בני ישראל״.
ולכאורה דבר זה דורש הבנה והסבר, מדוע הקב''ה מצווה לספור את עם ישראל. הרי מה זה משנה כמה הם בדיוק עכשיו? הרי התורה היא נצחית ונכתבה לדורות , וכל מילה מדודה בתורה, ובאה ללמד אותנו משהו. וא''כ מדוע ולמה התורה מצווה למנות את עם ישראל , הרי זה דבר רגעי. היום הם מונים כך וכך. ומחר הם מניין אחר. ומדוע התורה חוקקת את מניין בני ישראל לדורות?

אלא ודאי שהתורה לא סתם כתבה זאת. משום שיש כאן לקח לכל אחד ואחד מאיתנו. כמו שרש''י כותב בתחילת הפרשה- שמתוך חיבתן לפניו מונה אותם כל שעה. כשיצאו ממצרים –מנאן. וכשחטאו בעגל-מנאן. וכשבא להשרות שכינתו עליהן-מנאן. ומשום שרצה להתחיל בדבר טוב, לכן התחיל בזה את החומש.
משל לאדם שזכה באוצר גדול, כמה מתבונן בו כל רגע. כל כמה דקות פותח אותו מחדש. או כמו אדם שקונה מכונית. כמה מסתכל עליה ובודק אותה כל רגע בהנאה.


כך אותו הדבר - התורה באה לומר לנו- שאחנו האוצר של בורא עולם!!! אנחנו הבן היקר שלו!! בני בכורי ישראל. שכל רגע מתבונן בנו שוב ושוב. ו"סופר" אותנו כל יום. מתוך חיבתו אלינו. כמה שאנחנו יקרים לפניו יתברך. לפעמים אדם חושב, הנה אני בדרגה כזו נמוכה, ואני לא מקפיד על כך וכך. ואני אפילו חוטא בדבר מסויים, בטח ה' לא "סופר אותי" בכלל. אני בכלל לא חשוב בעניו יותר. וזו טעות!! כי בורא עולם אוהב את כולנו. ואיכפת לו מכל אחד ואחד. ומתסכל על כולנו יום יום.
ולכן אנו צריכים לשאול את עצמינו-כאשר אבא שבשמים מתבונן בנו עכשיו-באיזה מצב הוא "תופס אותנו" בעשיית רצונו? או ח''ו בעבירה על דבריו. ועשיית רצונו כוללת הכל-תורה, תפילה, פרנסה , אכילה. בכל הדברים האלו כשאנו עושים אותם בדרך הנכונה והישרה והרצויה לפניו, הרי הוא שמח וגומל לנו טובה ומאיר לנו פנים חזרה. וזהו הלקח שלומדים מהפרשה!!..כולנו בנים של בורא עולם!! ומתוך חיבתו אלינו הוא מונה אותנו כל רגע. כמו אבא שמסתכל על התינוק שלו כל רגע. ומתענג עליו. ולא כמו אותם שחושבים שרק ביום ראש השנה הוא סוקר כל אחד ואחד. אלא כל יום ויום. אנו צריכים רק לדעת לא לאכזב אותו..

וזו הסיבה שקוראים פרשת במדבר לפני חג השבועות. כי אדם חושב מה לי ולתורה, אני עם הארץ, אני רחוק מתורה ומצוות. זה לא שייך אלי. אני לא בדרגה הזו בכלל. ולכן תקנו לקרוא את הפרשה הזו דוקא לפני חג מתן תורה- להראות לאדם כמה הוא חשוב. ולא משנה באיזה דרגה רוחנית הוא נמצא הוא חשוב לפניו. ויש לו סיכוי להגיע ולקבל הארה והשגה בחג הזה לכל השנה כולה. כי לכל יהודי יש חלק בתורה. כמו שאנו אומרים "ותן חלקינו בתורתך". ה' יזכינו שנזכה לקבל את התורה באהבה. וה' יתברך ישפיע עלינו שפע רוחני אמיתי, שימשך עלינו כל השנה. אמן!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1094

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!