ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת ויגש -חישוב מסלול מחדש !

פרשת ויגש –חישוב מסלול מחדש !
כל הפרשיות האחרונות מדברות על עניין של יוסף ואחיו , ובפרשה הזאת יוסף נגלה לאחיו אחרי 22 שנה שלא ראו אותו.
בשעה שיוסף התגלה לאחיו, אומרת התורה -ולא יכלו אחיו לענות אותו כי נבהלו מפניו.
ולכאורה לא מובן, איך יכול להיות שעד עכשיו האחים לא הצליחו לעלות על זה שמדובר באח שלהם? הרי היה להם כ''כ הרבה סימנים להבין ולקלוט שמדובר באח שלהם, שהרי הוא שאל אותם כ''כ הרבה שאלות על אביהם, ועל אח שלהם. ועוד – הם ראו שהוא מושיב אותם לאכול לפי סדר הולדתם. ואיך לא שמו לב שמדובר ביוסף!
ועוד- וכי לא ראו שהוא דומה לאביהם? ואינו דומה למצריים?
מספרים בדיחה על איזה אחד שהיה חסיד, והוא ירד מהדרך, והחליט לעזוב הכל ולהיות חילוני. פעם אחת הוא נכנס לאחד החנויות בניו יורק, כדי לקנות טלוויזיה.
הוא בא לבעל החנות וביקש לקנות טלוויזיה, אמר לו המוכר- אנחנו לא מוכרים לחסידים.
אמר לו -אני כבר לא חסיד, אני פעם הייתי. ועכשיו אני רוצה לקנות את הטלוויזיה הזאת שנמצאת על הקיר. אמר לו המוכר- אני לא מוכר לחסידים! נקודה.
החליט אותו חסיד- אני יגדל שיער, ויוריד לגמרי את הזקן, וישים עגילים, וכך לא יזהו אותי. וכך הוא עשה. אחרי 3 חודשים הוא חוזר לחנות ואומר למוכר- אני רוצה לקנות את הטלוויזיה הזאת. אמר לו המוכר ביידש- אני לא מוכר לחסידים. אמר לו- מה הקשר? אני לא מבין על מה אתה מדבר. כך הוא ניסה לשכנע אותו. אבל לא עזר לו כלום . אחרי חצי שעה הוא אמר לו -איך באמת אתה יודע שאני חסיד. אני בכלל לא נראה חסיד יותר. אמר לו המוכר- כי זה לא טלוויזיה, זה מיקרוגל.
אז איך באמת האחים לא הצליחו לזהות את יוסף אחיהם?
אלא הפשט הוא – כשאדם נגוע בדבר מסויים, ומשוכנע בדרך שלו. הוא לא רואה כלום . כל הראיות שיביאו לו ויוכיחו לו , זה לא יעזור. הוא עיוור. הוא רואה רק את עצמו. הוא בטוח שהוא צודק, אף אחד לא יגיד לו מה לעשות. הוא יוכיח לכולם שהוא הכי צודק בעולם. וכולם טועים. הוא ייתן הסברים הגיוניים לכל מה שהוא רואה להיפך. העיקר שלא יצליחו להוכיח אותו על טעותו.
וממילא לפי זה מובן, כשהאחים מכרו את יוסף הם היו בטוחים שהם דנו אותו למיתה על פי ההלכה, הם עשו הכל כשורה. ואין שום אדם שיצליח להוכיח להם אחרת.
הם הלכו במשך שנים בהרגשה שהם צודקים! הם ישנו טוב בלילה. והיו שמחים במעשה שעשו.
ולכן כל הסימנים האחרים שראו, וכל ההוכחות שהראו להם מול העיניים, לא עזר כלום! הם לא הבינו ולא הצליחו לחשוב שמדובר לא פחות ולא יותר באח שלהם.
לכן כשהוא התגלה אליהם – הם לא יכלו לעמוד בפניו!! הם לא היו מסוגלים לחשוב , שכל השנים האלו – הכל היה טעות!! הם הבינו שהמעשה שלהם מוטעה ,ואינו על פי ההלכה.
ולכן הם התעלפו, עד שבא מלאך והחייה אותם.
כשאדם לא מוכן להודות בטעות שלו, הוא יכול לחיות 70 שנה בהרגשה שהכל בסדר, לא מבין מה רוצים ממנו. הרי הוא מתפלל ומניח תפילין, כו'. וחושב שאין לו איפה להתקדם בחיים.
וכל השיעורים והשיחות שהוא שומע פשוט לא מדבר אליו, -כי הוא מושלם.
מה אתה עיוור? אתה לא רואה איך אתה חי? כמה עבירות אתה עושה כל יום? אתה לא רואה איך הילדים שלך נראים? איזה חינוך יש להם? אתה לא רואה את הבית שלך נראה? וכי זה נראה לך בית של תורה? בית של הקב''ה? אתה הולך על פי התורה או לפי הדרך שלך?
רק לאחר שנים אדם מתעורר, ומבין שכל החיים שלו היו בטעות. הוא מבין שהוא היה צריך לבחור בדרך אחרת. לשנות מסלול.
אבל לפעמים זה כבר מאוחר. יש דברים שאי אפשר לתקן , אי אפשר לחזור אחורה.
החיים הם כמו GPS כשאדם טועה בדרך, והוא מגלה שהוא טעה , תמיד יש חישוב מסלול מחדש. תמיד מראים לו דרך חלופית איך יכול לחזור בחזרה לדרך המלך.
אבל אם הוא מתעקש , ובוחר לא לשמוע לGPS הוא יגלה את טעותו לאחר כמה שעות, שהוא בכלל לא הגיע ליעד.
התורה לא סתם מספרת לנו סיפורים -התורה באה להראות לנו , מה יכול להיות לאדם שלא מוכן להודות על הטעות שלו. לאיפה הוא יכול להגיע. איזה טעויות איומות יכולות לקרות לו בחיים.
רק אדם שחי על פי התורה , לפי מה שבורא עולם כתב לנו דרך חיים -איך לחיות ואיך להתנהג בכל שלב בחיי היום היום -הוא יודע שהוא בדרך הנכונה. גם אם לא הגיע ליעד, לפחות הוא בכיוון הנכון.
בואו נעצור לרגע ונחשוב, האם אנחנו בדרך הנכונה, האם זה החיים האמיתיים שאנחנו רוצים לחיות בהם? האם הילדים שלנו נמצאים בדרך הנכונה?
מהם הכלים והאפשרויות שלנו, לשנות מסלול? איך אנחנו יכולים לשפר את החיים שלנו, או פשוט לשנות מסלול. ולעשות פרסה.
אף פעם מאוחר, הקב''ה מחכה לנו. ותמיד הדלת פתוחה לכל אחד באשר הוא!!

ה' יזכינו שנזכה לבחור בדרך הנכונה.! אמן!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1848

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!