ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת אחרי מות – בורא עולם נמצא ליד כל יהודי

לכאורה היה מקום לחשוב שהקב״ה משרה שכינתו רק במקום שיש קדושה. רק אצל מי שמקיים מצוות ולומד תורה. אבל מי שאינו שומר תורה ומצוות, בורא עולם לא נמצא שם. אבל לא כך התורה אומרת.

פרשת אחרי מות - בורא עולם נמצא ליד כל יהודי!

ראינו בפרשת השבוע, שהתורה אומרת "השוכן איתם בתוך טומאותם" – אף על פי שהם טמאים שכינה ביניהם' (רש"י)

לכאורה היה מקום לחשוב שהקב״ה משרה שכינתו רק במקום שיש קדושה. רק אצל מי שמקיים מצוות ולומד תורה. אבל מי שאינו שומר תורה ומצוות, בורא עולם לא נמצא שם. אבל לא כך התורה אומרת.

הקב״ה בא ואומר לאהרון הכהן, שמא תאמר אתה אהרון, מה לי ולמלאכה הזו. מדוע אני צריך להכניס ראשי בתוך מציאות של עולם כל כך לא מתוקן. מדוע לא אכנס לקודש הקודשים ואעלה אל האלוקים. אומר לו הקב"ה, אף על פי שהם טמאים, שכינה ביניהם. אני נמצא בתוכם, בתוך מציאותם, גם כשהם נופלים לטומאה. ואם השכינה שורה ביניהם גם במצב כזה, בודאי שגם אתה יכול לשרות ביניהם במצבם המסובך.

ואולי אפשר לומר באופן עמוק יותר. שהרי אהרון מופקד על עבודת הכפרה, והנקיון של עם ישראל מחטאיו. מהו סודה של עבודה זו. אם תדע למצוא את השכינה שמסתתרת בתוכם גם במצב שהם נראים כשקועים בטומאה, תוכל לטהרם מתוך אותו ניצוץ יהודי קדוש, שזהית בתוכם. הוא לעולם לא ישתנה. וממנו תוכל למשוך את הכח לכפר עליהם.

זהו שאמר הלל הזקן במשנה אבות, - 'הלל אומר, הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה'. אדם שרוצה לקרב יהודי אינו יכול לקרבו אם לא אוהב אותו בליבו. וזה מה שכתוב : אוהב את הבריות, אפילו שעכשיו הם רחוקים ושקועים בתוך טומאה, תאהב אותם תתחבר אליהם, תראה את הנקודה הפנימית שיש בתוך כל יהודי, ואז ע״י כך תוכל גם לזכות ל״ומקרבן לתורה״.

התורה מחדשת חידוש גדול מאוד - הקב"ה שוכן בתוך ישראל. המחשבה הדתית בדרך כלל רוצה לומר - הקב"ה הוא קדוש קדוש קדוש - ה' נפרד, נבדל, רחוק מן העולם, רחוק מעולם החומר, לא שייך לחומר, ולכן לא שייך לומר השוכן איתם בתוך טומאתם. אבל התורה קובעת ששכינה שורה בתוך ישראל, עם המצבים השונים של זב וזבה ויולדת, כל המצבים שמתוארים בספר ויקרא, השוכן איתם בתוך טומאתם. זה החידוש הגדול שהקב"ה שורה בישראל, משרה את שכינתו בתוך עם ישראל, בתוך המצב שלהם.

הרב קורדברו מתייחס לביטוי הזה ואומר שזה פלא, שאדם עובר ברגע אחד ואוכל מאכלות אסורות, והפה שלו ממשיך לעבוד, הקב"ה מאפשר לו את זה. אדם כופר והקב"ה מאפשר לו להמשיך. השוכן איתם בתוך טומאותם, הקב"ה שוכן יחד עם עם ישראל במצבים השונים שהוא מצוי בהם.

בורא עולם אוהב כל יהודי באשר הוא, ישראל אע״פ שחטא ישראל הוא. לא משנה מה עשית ולאיזה דרגה ירדת ברוחניות. אפילו שאדם מרגיש ריחוק מהקב״ה ושקוע בעבירות, ולא מקיים תורה ומצוות, ה׳ יתברך נמצא לידו. מחכה לו שישוב בתשובה.

וזה מה שאנחנו אומרים ביג׳ מידות : ה׳ ה׳ אל רחום וחנון. ואומר המדרש: למה כתוב פעמיים ה׳?
אלא אני ה׳ הוא קודם החטא ואני ה׳ גם לאחר החטא. שאדם צריך לדעת שה׳ אוהב אותו גם לאחר שחטא ונפל בעבירה.
וכמו מה שאמר הבעל שם טוב: הלוואי שאני יאהב את הצדיק הכי גדול בדור כמו שבורא עולם אוהב את הרשע הכי גדול בדור.

אין לנו מושג כמה ה׳ יתברך אוהב אותנו, כמה הוא מחכה לנו, כמה הוא נותן ומעניק לנו יום יום. חיים, בריאות, פרנסה, ילדים, הכל!!!

וזה מה שהתורה באה לומר, השוכן איתם בתוך טומאתם. ה׳ יתברך כביכול שוכן איתך בתוך הבוץ, בתוך כל הבעיות והקשיים שלך!! אני לידך!! אל תדאג, אל תרגיש לבד. אני תמיד כאן ומחכה לך שתושיט לי יד ואני ירים אותך גבוה גבוה.

בואו ונושיט יד לבורא עולם ונתפלל אליו שיוציא אותנו מהמצב שאנו שקועים בו. ואז נזכה ל״ימינך פשוטה לקבל שבים״..
ה׳ יזכינו!! שבת שלום ומבורך!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=948

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!