ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת בא- איך מדברים בביטחון עצמי!

מדוע ה' אמר למשה רבינו שיבא לפרעה? הרי הוא הכביד את ליבו? איך אדם יכול לדבר בביטחון עצמי -ולגרום לשני להקשיב לו ולכבד את דבריו? יסוד לחיים מהפרשה.

פרשת בא-איך מדברים בביטחון עצמי!
הקב״ה למשה רבינו ואומר לו : בא אל פרעה.. כי אני העברתי את ליבו ואת לב עבדיו..
ולכאורה לא מובן, מדוע הוא שולח אותו לבא לפרעה ולהתרות בו שישלח את עם ישראל ממצרים, אם הוא מודיע לו מראש שהוא לא ישמע לו. כי הכביד את ליבו, אז מה העניין לבא אליו?
אלא אומרים המפרשים -שכביכול משה רבינו אמר לקב״ה איך אני יכול לדבר עם פרעה? הרי תראה איזה אדם עם כוח איזה עוצמתי הוא, הוא לא נשבר ונכנע משום דבר. אחרי 7 מכות הוא עדיין ממשיך במרדו. אין לי סיכוי נגדו. מה אני יעשה?
אומר לו הקב״ה: אתה יודע למה אתה לא יכול לדבר אל פרעה והוא לא שומע לך? בגלל שאתה חושב שהוא עוצמתי וחזק, ושהוא לא נשבר מכלום.
וזאת הסיבה שאתה משדר לו שהוא כ״כ גיבור וחזק לכן הוא מנצל את זה ומרגיש את זה ולכן הוא ממשיך לשחק את המשחק של חזק..
אבל אם תשדר לו שהוא כלום , שהוא בסך הכל בן אדם פשוט.. אזי הוא ישמע לך ותצליח להשפיע עליו.
אז שואל אותו משה: אבל זאת המציאות שהוא לא נשבר, ומה אפשר לעשות?
אומר לו הקב״ה: זה שהוא מתעקש ולא נשבר זה לא בגלל שהוא חזק וגיבור! אלא זה בגלל שאני הכבדתי את ליבו ואת לב עבדיו.. זה הכל בגללי.. לא בגללו.
באמת הוא אדם פשוט וקטן, ולכן אל תפחד ממנו. בא איתי ביחד .. ותדבר אליו ותתרה בו שאם לא ישמע הוא יקבל מכות.. ואז הוא ייכנע.
כשאדם רוצה לדבר עם אדם עשיר, או עם המעביד שלו, או מישהו בעיריה או בממשלה, או אפילו לדבר עם האישה, או עם בעלך...
אם אתה אוחז ממנו שהוא עשיר או חזק, או חכם יותר ממך.. אז הוא מייד יסתכל עליך כמו אדם קטן ושפל ולא יתייחס אליל ברצינות. ןיש סיכוי שלא ישמע לך בכלל. אבל אם תשדר לו שאתה לא פוחד ממנו ולא מחשיב אותו למישהו חשוב, ושאתה לא פחות ממנו.. אז הוא יתייחס אליך אחרת לגמרי.
הכל תלוי מה אנחנו משדרים לשני... אם באים לדבר עם מישהו , צריך לבא בגישה חיובית, לשדר אהבה . ומצד שני לא לפחד לדרוש ולעמוד על שלנו, ולא לתת לשני הרגשה שהוא מעלינו..כי אחרת הוא יכביד את ליבו ולא ישמע אלינו.
הכל צריך סיעתא דשמייא -לכן בורא עולם אומר למשה -"בא אל פרעה" למה "בא" ולא "לך אל פרעה" ? אלא אמר לו הקב''ה- אני יבא איתך ביחד. אל תפחד. כשאדם פונה לשני לבקש עזרה , צריך לדעת שבורא עולם הולך איתך ביחד, ושם לך את המילים בפה, ממילא אין לך מה לפחד מאף אחד בעולם -כי ה' איתך!
ה' יזכינו! שבת שלום ומבורך וחודש טוב!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=2069

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!