ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת בחוקותי – תתחבר תקבל!

אם בחוקותי תלכו..ונתתי..מה השייכות בין הגשם והיבול שגודל בארץ, וכן השלום בארץ, ללימוד התורה וקיום המצוות? הרי זה טבע העולם, יורד גשם וגודלת התבואה. אם יש אויבים אז יש מלחמות, ואין שלום. ואם מנצחים אז יש שלום בארץ. מה השייכות ללימוד התורה?

פרשת בחוקותי - השפע והברכה בזכות התורה!

כתוב בפרשה: "אם בחוקותי תלכו ואת מצותי תשמרו ועשיתם אתם ונתתי גשמיכם בעתם ונתנה הארץ יבולה... והשיג לכם דיש את בציר... ואכלתם לחמכם לשבע וגו’
אומר רש''י - שתנאי הקב"ה לברכה שתהיו עמלים בתורה.
הפרשה פותחת במילה "אם" שהיא לשון תנאי והקב"ה מבטיח שאם נקיים את חוקי התורה ואת מצוותיו נשמור, וכוונתו לשמירת החוקים שעפ"י דברי רש"י הוא עמל התורה, אז נזכה לקבל גשם בעתו, מזון, שלום וכו’.

ולכאורה במבט שטחי, מה השייכות בין הגשם והיבול שגודל בארץ, וכן השלום בארץ, ללימוד התורה וקיום המצוות? הרי זה טבע העולם, יורד גשם וגודלת התבואה. אם יש אויבים אז יש מלחמות, ואין שלום. ואם מנצחים אז יש שלום בארץ. מה השייכות ללימוד התורה?

אולם לא כך מלמדת אותנו התורה, אם ראה שאין גשם משמע יש פגם בקיום חוקות התורה, ואם יש קושי בפרנסה או אין שלום, עלינו להבין שאין אנו קשורים בתורה כפי שצריך! שלא נחפש סיבות למה התבואה לא גדלה כמו שצריך בגלל החום, או יובש וכדומה, שלא נקשור זאת בתופעות טבע, ואם ח"ו לא ננצח במלחמות אל לנו לתלות זאת במטוסים וטנקים חדישים שרכש האויב.

אלא התורה מדגישה לנו שיש תנאי כיצד לקבל את השפע והביטחון מהקב"ה, ואם אתה לא עומד בתנאי ממילא גם הקב"ה לא ימלא את מבוקשך. אך, לצערנו, לא תמיד האדם מבין את הקשר בין הדברים, בדרך כלל האדם תולה זאת בנסיבות המקרה.
אנשים מחפשים לתלות את כל מה שקורה בעולם, שהכל קורה במקרה, אסונות טבע, רעידות אדמה, הכל זה מתוך איתני הטבע שמשתוללים בעולם,
אנחנו רואים חדשות ושומעים על כל מיני אסונות בכבישים, תאונות דרכים, מטוסים שנופלים, ומייד רצים לבדוק מי אשם ולמה זה קרה. לא מבינים שהכל מחושבן מלעמלה. אין למה זה קרה, יש פסוק שאומר : למה יאמרו הגויים..וכו' למה רק הגויים שואלים, יהודי לא שואל למה.
כל מה שקורה בעולם זה בא לעורר אותנו ולהעיר אותנו שנדע שאנחנו צריכים יותר להתחזק בתורה וקיום המצוות. כשמתרחקים מהתורה ממילא לא מקבלים את השפע מבורא עולם, לא מקבלים את השמירה המיוחדת כל רגע ורגע. שניה אחת שהקב''ה מסיר השגחתו מאיתנו -מייד קורים אסונות ה' ישמור.

אנחנו מחפשים לקבל את השפע מכל מיני גורמים חיצוניים, מעבודה, חברים, וכשלא הולך ולא מסתדר אנחנו נזכרים שיש בורא לעולם.
הקב''ה מדבר איתנו גלויות!! התורה מבטיחה לנו הבטחות עם כיסוי!! אם תשמרו את חוקותי ועשיתם אותם ונתתי!! ,,,גשמים, יבול, שלום בארץ, כל הברכות האלו יבואו אליך והשיגוך...הכל אתה מקבל!!! מה אני מבקש ממך? רק שתתחבר!! שתהיה יותר בקשר. ואיך? על ידי לימוד התורה, קיום המצוות. השאר אני ידאג לך.
כמו אדם שמקבל עבודה, ובא למעסיק שלו ואומר לו נו..איפה השכר שלי? חביבי, תתחיל לעבוד ואז תבקש שכר. אל תדאג אני יביא לך הכל, כלי עבודה, דירה, רכב, כסף. כל מה שאתה צריך. רק תבא לעבודה.

כשאנחנו לא מתחברים למקור השפע והברכה - ממילא לא רואים את הברכה מגיעה. ורואים כמה צרות ומלחמות עם ישראל עוברים כל יום מחדש.

מעשה שממחיש זאת סיפר הגר"י גלינסקי זצ''ל פעם, כשהוזמן להרצאה בקיבוץ לא דתי על ידי מעשה שהיה במשלחת של בדואים בני אחד הישובים המרוחקים בנגב, אשר הגיעה לביקור רשמי בכרך תל-אביב.
הם סיירו במשך היום במקומות שונים בעיר ולסיום הביקור הוזמנו לארוחת ערב בבנין העירייה. במהלך הסעודה פנה נציג העירייה אל האורחים ואמר להם "ברצוננו להעניק לכם שי למזכרת. אם ראיתם במשך היום דבר מסוים היכול לשפר את איכות החיים במקום מגוריכם, אימרו לנו מהו ונשתדל לתת לכם אותו".
פה אחד השיבו האורחים: "כן, ישנו דבר שאנו חפצים בו מאוד. דעו לכם שביישובנו הדל אין באר מים, ואנו נאלצים להביא בכל יום פחי מים מרחוק. את הפחים אנו נושאים על גבי חמורים והטרחה רבה מאוד. והנה כאן בעיר ראינו שבכל בית ישנו ברז והמים מגיעים לכל מקום בנקל. נהיה אסירי תודה אם תואילו להעניק לנו ארבעים ברזים, כמספר המאהלים שביישובנו. דבר זה ישנה במידה רבה את אורח חיינו ויהווה הקלה עצומה לכל אחד ואחד מאיתנו".

מיד ניתנה ההוראה למלא את מבוקשם, ותוך זמן קצר הובאו לבניין העירייה ארבעים ברזים חדשים ארוזים בחבילה גדולה. האורים ישמחו מאוד במתנה שניתנה להם, וחיש מהר יצאו לדרכם כדי להתקין את הברזים באוהליהם. מה רבה הייתה אכזבתם בראותם שבברזים שהותקנו לא זרמו המים.
מיד הזעיקו שרברב מהעיר הגדולה כדי שיבוא לבדוק מדוע אין מים בברזים. כאשר הגיע השרברב וראה את הברזים המותקנים בכל אוהל, פרץ בצחוק רם ואמר "כיצד העליתם בדעתכם שיצאו מים מתוך הברזים? הרי לא הברז נותן את המים. הברז אינו אלא קצהו של צינור ארוך המתחבר בצידו השני למשאבה השואבת את המים מן הבאר. והנה אתם לא התחברתם כלל אל הבאר, רק נעצתם את הברז בקיר וכיצד סברתם שהברז יושיעכם?!"

המשיך הרב ואמר לשומעיו "כל מי שסבור שלימוד תורה יכול להיחשב כחוויה נעימה שאינה מחייבת הליכה לאורה, אינו אלא טועה! חובתנו להיות קשורים למעיין התורה שהוא מקור החיים. והנה, לצערנו, רבים מאיתנו עזבו את התורה שהיא מקור מים חיים והלכו לחצוב להם "בורות נשברים אשר לא יכילו המים" ...
אתה רוצה הצלחה בעסקים? בשלום בית? בחינוך ילדים? בבריאות שלך? הכל!! תתחבר לתורה. לך לשיעור תורה. תתחיל לשמוע שיעורים, ואז תראה איך יפקחו לך העיניים. איך הצינור מתחיל להתחבר ולקבל שפע מידיו של בורא עולם!

אם בחוקותי תלכו...ונתתי...
שבת שלום ומבורך!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1076

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!