ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת וזאת הברכה – כוחה של אמת!

מדוע התורה מצאה לנכון לשבח את משה רבינו על כך שהוא שבר את הלוחות? וכי זה המעשה הכי חשוב שהוא עשה בחייו? וכי לא היו מעשים יותר נחשבים ונעלים מכך? הרי היה מנהיג של עם ישראל 40 שנה. וקרע להם את הים, ועוד.. ומדוע המעשה הזה היה כ״כ חשוב?
כוחה של אמת!!

פרשת וזאת הברכה - כוחה של אמת!
בסוף הפרשה אנחנו רואים איך התורה אומרת "ולכל היד החזקה..אשר עשה משה לעיני כל ישראל. ופרש''י-שהתורה משבחת את משה רבינו בכך שהוא שבר את הלוחות.
ולכאורה לא מובן, מה התורה מצאה לנכון לשבח את משה רבינו על כך שהוא שבר את הלוחות? וכי זה המעשה הכי חשוב שהוא עשה בחייו? וכי לא היו מעשים יותר נחשבים ונעלים מכך? הרי הוא הנהיג את עם ישראל 40 שנה. וקרע להם את הים, ועשה להם הרבה ניסים ונפלאות. וא''כ מדוע התורה משבחת אותו רק על המעשה הזה של שבירת הלוחות?
אלא שמעתי פעם ביאור נפלא בעניין - שמשה רבינו ירד מהר סיני עם הלוחות בידו, והוא רואה את עם ישראל עושים עגל מסיכה ואומרים "אלה אלוקיך ישראל" מייד לא חשב פעמיים, ושבר את הלוחות. איך עשה דבר כזה? הרי לרגע הזה עם ישראל חיכו כ''כ הרבה שנים לקבל תורה?
אלא משה רבינו-משה אמת ותורתו אמת! וכשהוא ראה שאין פה אמת, לא שווה כלום!! עדיף לשבור את הלוחות.
איזה גדלות של מנהיג! איזה עוצמות צריך לעשות דבר כ''כ אמיץ.
לכן התורה באה לשבח את משה רבינו על הדבר הזה. ולכל היד החזקה –לעיני כל ישראל.

הרבה אנשים חיים בעולם, בתחושה שהם שומרי תורה ומצוות, ומתפללים 3 תפילות ביום. וכן לומדים תורה. אבל בעצם הם חיים בשקר עם עצמם. הם שומרים על אורח חיים דתי רק בשביל "מה יגידו" או איך יסתכלו עלי. אבל לא משום שבאמת הם נמצאים שם.

כל אדם צריך לחשוב עם עצמו האם הוא חיי חיים של אמת או חיים של שקר. האם אני באמת עובד ה'. או שאני עובד על עצמי.
כשאדם מגיע להכרה שהחיים שלו חיים של שקר, שבאמת אין שום תוכן רוחני בחייו. והוא רץ כל היום לפרנסתו, ואין לו מנוחה ושלווה בחייו. וכל מה שעושה זה בגלל השיגרה והחברה. זה לא חיים של אמת.
אנחנו מוצאים את אותו דבר בגמ' בקידושין (נז.) על שמעון העמסוני שהיה דורש כל איתין שבתורה, וכשהגיע ל"את ה' אלוקיך תירא" . מייד פרש. אמר- כשם שקיבלתי שכר על הפרישה, כך אקבל שכר על הדרישה.
איך אפשר להבין דבר כזה? הרי כל החיים הוא היה עומל ומתייגע למצוא דרשות על כל הפעמים שכתוב בתורה "את". אז בגלל פעם אחת אתה פורש?? עוזב הכל?
אלא הוא ראה, שאם הוא לא יכול לדרוש את הפסוק הזה. סימן שזה לא אמת. וכשאין אמת צריך לעזוב הכל.
זה עוצמה של אנשים שיכולים בין רגע לשנות את החיים שלהם . ולעזוב הכל!
בא נחשוב לעצמינו איזה נקודות יש לנו בחיים שהם לא אמיתיים. איך אנחנו יכולים לשנות את החיים שלנו. לחיות חייים של אמת! ואז אנחנו נראה איזה עולם נפתח בפנינו. איך שהאמת יש לה רגליים. ואף פעם לא מפסידים מאמת.
ה' יזיכנו!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1338

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!