ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת חוקת – קידוש ה'!

ראינו בפרשה שמשה רבינו היכה את הסלע במקום לדבר אליו. מה החסרון שהיה כאן של חילול ה'? הרי סוף סוף הוא היכה את הסלע ויצאו מים. וזה היה גם נס! וא"כ מה זה משנה אם דיבר או היכה? איך עושים קידוש ה' .

פרשת חוקת - קידוש ה'!
ראינו בפרשה איך שמשה רבינו מנהיגם הרוחני של עם ישראל – נגזר עליו לא להכנס לארץ משום שהוא לא דיבר אל הסלע אל היכה אותו. ובכך לא היה קידוש ה' כמו שצריך, לכן קיבל עונש כ''כ קשה.

ולכאורה צריך להבין- מי לנו גדול ממשה רבינו שעשה כל חייו קידוש שם שמים. וחיבר בין עם ישראל לאביהם שבשמים. והיה להם מנהיג עשרות שנים. וא''כ מה היה החטא הנורא שעשה? ולמה קיבל כ''כ עונש חמור?
ועוד צריך להבין-מה החסרון שהיה כאן של חילול ה'? הרי סוף סוף הוא היכה את הסלע ויצאו מים. וא''כ כולם ראו איזה נס היה כאן. מה זה משנה אם דיבר או היכה?

אלא אומר הרמב''ן- שודאי שמשה רבינו כשהיכה את הסלע היה כאן קידוש שם שמים. אבל כיון שהיה לו לדבר, ובכך היה יותר קידוש ה'- נגרם כאן חסרון של קידוש ה'. ולכן הוא נענש. כי ה' מדקדק עם צדיקיו כחוט השערה. ואפילו שמשה היה עבד נאמן. והיה בדרגה גבוהה מאוד שהיה מדבר עם ה' פה אל פה. –לא עזר לו כלום. כי סו''ס לא שמע לקב''ה , ולא עשה כן כמו שה' רצה. ולכן נגזר עליו שלא יכנס לארץ. ואפילו שמשה התפלל 515 תפילות. לא עזר לו. עד שה' קפץ ונשבע עליו- שלא יתפלל עוד. כי עוד תפילה אחת היה יכול לקרוע את הגזר דין.

רואים מה החשיבות שיש לנו לעשות קידוש שם שמיים! כמה שכר ומעלה יש למי שעושה קידוש שם שמים. ובמיוחד שעושה כן ברבים.
עד כדי כך –שהגמ' אומרת בסוטה-לו: שיוסף קידש שם שמים בסתר , הוסיפו לו ה' משמו של ה'. אבל יהודה שקידש שם שמים בגלוי- שאמר צדקה ממני. כל שמו נקרא על שמו של ה'. וזה ה' יהודי שיש לכל אחד. שכל המהות של יהודי זה לעשות קידוש ה'.

ומיוחד כשנמצאים בין הגויים- אנו יכולים לעשות קידוש ה'. בהליכות שלנו. בדיבור. בהתנהגות. שכולם יגידו . איזה יופי היהודים מתנהגים. וח''ו להיפך מי שלא מתנהג כראוי איזה עוון חמור הוא עושה- שמחלל את שם ה'. שכתוב בחז''ל- קידושין מ. שאין לזה כפרה עד תמותון. או עד שאדם יעשה כנגד זה קידוש ה'.
אדם שהולך עם כיפה ברחוב- אפילו שזה קשה בהתחלה, ולא מרגיש עם זה נח. אבל איזה קידוש ה' יש בזה. שמראה לכולם שהוא גאה שהוא יהודי. הוא לא מתבייש בכך. יש אנשים- שעדיף שלא ילכו עם כיפה, שלא יעשו חילול ה' במעשים שלהם.

אבל יש בזה עוד עניין- שאדם ששם כיפה, ממילא לא יעשה מעשים שלא מתאימים ליהודי. לא יאכל בכל מקום. לא יסתובב בכל מקום פרוץ. וכן זה שומר אותו רוחנית.
אבל אפשר לעשות קידוש ה'- גם בבית, גם בעבודה. אדם שמברך בקול. אדם שמתפלל בכוונה. לומדים ומתחזקים ממנו. זה קידוש ה' גדול מאוד. ה' יזכינו!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1173

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!