ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת יתרו -להיות יהודי בכל המצבים

איך יתכן שהפרשה הכי חשובה בתורה נקראית דוקא על שם יתרו. במקום להיות פרשת מתן תורה?
מדוע משה רבינו מספר ליתרו את כל מה שהם עברו? הרי הוא כבר שמע הכל. ולכן הוא בא להתגייר.
להיות יהודי -בכל המצבים.

פרשת יתרו -להיות יהודי בכל המצבים
פרשת השבוע נקראית על שם יתרו, וכולם שואלים איך יתכן שהפרשה הכי חשובה בתורה נקראית דוקא על שם יתרו. במקום להיות פרשת מתן תורה.
ועוד -מה התורה מאריכה 12 פסוקים על המפגש בין יתרו לבין משה.
משה מספר לו על כל הניסים שעברו במצרים ועל קריעת ים סוף. ועל כל המלאה אשר מצאתם בדרך.
ולכאורה הרי יתרו שמע כבר על הכל, שהרי לכן הוא בא. ששמע על קריעת ים סוך ומלחמת עמלק.
וא״כ מה משה מספר לו הכל שוב?
אלא בא משה רבינו לומר ליתרו -לפני שאתה מתגייר ומתחיל להכנס תחת כנפי השכינה להיות חלק מעם ישראל, אתה צריך לדעת שלא פשוט כ״כ להיות יהודי.
עם כל הניסם והנפלאות שעברנו, ושה׳ הציל אותנו מיד פרעה. ומיד מצרים. תדע לך שעם ישראל גם עברו תלאות וייסורים לאורך כל הזמן.
להיות יהודי זה לא רק לבא ולקבל סל קליטה, וסוכריות. אלא זה מוכנות לקבל צער וייסורים, ורדיפות, ומלחמות.
האם אתה מוכן לזה? האם אתה מוכן למסור נפש? האם יש לך כוחות לעמוד בכל זה? אמר לו יתרו -כן אני מוכן להכל. אני מוכן לעזוב את כל החיים שלי ולהפוך להיות יהודי.
לכן התורה מתארת למו את כל המפגש בין משה ליתרו, ומשה מדגיש לו-את כל התחרה אשר מצאתם בדרך. שתדע לך שיש תלאות, שיש ייסורים, שיש קשיים. לא פשוט להיות יהודי.
ולכן התורה קראה לפרשה הזאת פרשת יתרו-כדי לומר לאדם, אם אתה רוצה לקבל תורה-אם אתה רוצה לעשות שינוי בחיים, להפוך למישהו אחר. אתה צריך לעבור צער וייסורים, שום דבר לא בא בקלות. כל האנשים שהצליחו בחיים, זה אלו שהיו מוכנים לעמוד בכל הנסיונות והקשיים שהיו להם בדרך.
וזה אחד היסודות החשובים בחיים!! של כל יהודי!
תדע לך, אם אתה מתחיל להתחזק, לשמור שבת, כשרות, להניח תפילין. תדע לך שזה לא יהיה פשוט, לא יהיה לך קל. יהיה לך נסיונות קשים, ופתאום לא הולך כמו שחשבת.
אבל יהודי צריך לשעת שזה חלק מהתהליך של עם ישראל, חלק מהבנייה שלו. חלק מהעבודות ה׳ שלנו להראות לבורא עולם שאנו מוכנים לקיים תורה ומצוות בכל המצבים. לא רק כשנח, לא רק שיש כסף והכל הולך כמו שצריך. גם כשלא הולך, גם שרואים כביכול הסתר פנים, יהודי לא שואל שאלות, למה ה׳ אתה עושה לי? למה לא הולך לי? אולי לא שווה להתחזק. לא! אלא יהודי חי באמונה שהכל בהשגחה פרטית, שבורא עולם מנסה אותנו לראות אם אנחנו איתו בכל מצב. ולא מתייאשים ח״ו.
ולכן הפרשה הזאת נקראית על שם יתרו -להראות לנו מה יכול להגיע אדם ששומע, שמחליט לבא. להיות חותן משה רבינו!! להיות פרשה על שמו!
גם אתה יכול!!
ה׳ יזכינו שבת שלום!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=1900

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!