ערוץ הוידאו

פרשת השבוע

פרשת תזריע – ברית המילה!

ראינו בפרשה את המצווה של ברית מילה. שכל יהודי שנולד חייב למול, ביום השמיני. ולכאורה מה העניין בברית מילה? איך עם ישראל כולו מוסר נפש בשביל מצווה זו יותר משאר המצוות? מה טעם יש בה?

פרשת תזריע - ברית המילה

ראינו בפרשה את המצווה של ברית מילה. שכל יהודי שנולד חייב למול, ביום השמיני. ולכאורה מה העניין בברית מילה? איך עם ישראל כולו מוסר נפש בשביל מצווה זו יותר משאר המצוות? מה טעם יש בה?

אלא ברית פירושו-חוזה הסכם. בין שני צדדים. הקב״ה בא וחתם ברית קודש בבשרינו, כדי שנזכור תמיד ונדע שאנו עם ישראל העם הנבחר, וחס ושלום לא נתבולל עם עמים אחרים. ולכן חתם את האות הזו בבשרינו שישאר לעד.

ולמה אמרה תורה ברית לשמונה ימים? למה לא ביום הראשון?

אומרים חז״ל (נידה לא:) כדי שלא יהיו כולם שמחים ואביו ואמו עצובים.( כי אישה טמאה 7 ימים). זאת אומרת הצורה מתחשבת בכל פרט אפילו הקטן ביותר.

ובאמת חקרו ומצאו לאחרונה, שזה טוב גם מבחינה בריאותית שזה בדיוק הזמן שיש סיכוי שיהיה קרישת דם. ובדיוק באותו יום עושים ברית מילה.

וזאת הסיבה שעם ישראל אפילו הרחוקים ביותר לא מוותרים על מצווה זו. שיודעים שזה החותמת של כל יהודי , וזה הזכות שיש לנו להיות קשורים עם בורא עולם בכל רגע. ואפילו אם נופלים או מרגישים רחוק תמיד אפשר לחזור לאבא שבשמיים.

ומסופר באמת על הר׳ מקוצק-שפעם קרא את מגילת שיר השירים ולפתע באמצע התחיל לבכות. בדיוק בפסוק-הנך יפה רעייתי הנך יפה ענייך יונים. ולא הפסיק לבכות. שאלו אותי תלמידיו מה קרה? סיפר להם-שלפני שבוע הזמינו אותו לעשות ברית מילה בעיירה מאוד רחוקה. ואפילו שזה היה בתקופה שזה סכנת מוות מי שהיה עושה ברית מילה. בכל אופן החליטו לעשות זאת ממש מוקדם בבוקר בבית של אותו אדם. הרב הגיע למקום. ראה שכולם שם גויים, והיהודי האבא חי כמו גוי ואין לו שום סימן של יהודי . שאל אותו-למה כ״כ חשוב לך לעשות ברית מילה? הרי אתה חי כמו גומ ולא שומר שום מצווה? ומה באמת איכפת לך? אמר לו-אמנם אני חי כמו גוי ולא שומר כלום. אבל אם יום אחד הבן שלי ירצה לחזור למקורות, שאני לא ימנע את זה ממנו. לכן אני עושה לו ברית מילה שיום אחד יוכל לחזור ליהדות.

אמר להם הרב-כל מה שבכיתי, כי נזכרתי במדרש על הפסוק- הנך יפה רעייתי הנך יפה. למה פעמיים הנך יפה? אומר המדרש-הנך יפה קודם החטא והנך יפה לאחר החטא, שהקב״ה אוהב את עם ישראל באותה מידה כמו שהם לפני החטא. כך גם לאחר שחוטאים . ולמה? משום ש״ענייך יונים״. מה פירוש? כמו היונה הזו שאפילו שעוזבת את הקן להביא אוכל לגוזלים. היא תמיד שומרת על קשר עין איתם, ואף פעם לא עוזבת לגמרי-כך אותו דבר עם ישראל אפילו שהם רחוקים מאוד ולא שומרים תורה ומצוות, אבל תמיד שומרים על המסורת. על הבסיס של היהדות, כשרות, שבת, ומילה. וזה הכח שיש בברית המילה-לקשר בינינו לבורא עולם!!

ה׳ יזכינו שנמשיך להרבות בחיזוק תורה ומצוות. ונזכה לחזק את הברית ואת הקשר בינינו לקב״ה. ובזכות זה ישפיע עלינו שפע ממרום של ברכה והצלחה בכל מעשה ידנו אמן! שבת שלום ומבורך !

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=912

2 תגובות על “פרשת תזריע – ברית המילה!”

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    I’m gentile married with a Jewish woman, I can’t no be more advocate and supportive to the Brit Milah, I was may dure my son get his done.

  2. Lazaro הגיב:

    I’m gentile married with a Jewish woman, I can’t no be more advocate and supportive to the Brit Milah, I was may dure my son get his done.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!