ערוץ הוידאו

כללי

פרשת בא -אתה אף פעם לא לבד!

פרשת בא

ראינו בפרשה איך שהקב״ה קורא למשה רבינו ואומר לו בא אל פרעה, ולא אמר לו לך אל פרעה, מכיון שמילת “לך” הפירוש אני פה ואתה תלך לשם. אבל מילת “בא” פירושה בא נלך ביחד ולכן כאן הקב”ה אומר למשה “בא אל פרעה”, כביכול אני מצטרף אתך יחד אליו. ללמדנו – שהקב”ה אף פעם אינו עוזב את היהודי והיכן שנמצא ומה שלא עובר עליו, תמיד תמיד הקב”ה איתו, ובאה ההדגשה דווקא פה, משום שכבר הכהו כמה וכמה מכות, ופרעה לא שומע ונראה שהמצב קשה ובכלל להיכנס אצל פרעה בכל פעם זה מסוכן מחדש – לכן אמר דווקא עכשיו, שקשה לך, דווקא כעת שזה נראה לך מפחיד, דע לך אתה לא לבד, אני איתך וביחד אנו הולכים אצל פרעה. וזה הסוד של יהודי שאת כל בעיותיו הוא עובר יחד עם הקב”ה ולעולם הוא לא לבד, לכן בשעות שקשה לו או שמפחד, ידביק את מחשבתו בהקב”ה וידע שהקב”ה איתו ואז ייקל מעליו, כי אינו נושא במשא לבד.

וגם אם לפעמים קשה וחשוך והכל מעורפל שחושבים שה׳ לא איתנו צריך לדעת שבורא עולם כל רגע איתנו בכל מצב, לא משנה מה נעשה או מה נפעל. הוא איתנו.

כבר המשילו זאת במשל נפלא, לאדם שחלם חלום: והנה בחלומו הוא מגיע לבית עולמו, ומראים לו את סרט החיים שלו, כל רגע ורגע בחייו, וכל אשר עשה בשנות חייו. והנה לפתע הוא רואה, שהוא הולך על שפת הים מטייל בצוותא עם אלוקיו, ולכל אורך הדרך הוא רואה סימן של פסיעות רגליים.

הוא שואל בתימהון: ריבונו של עולם, של מי פסיעות רגליים אלו? אומר לו בורא עולם: בני, אלה פסיעות רגליך במסלול החיים שלך. ואז הוא מתבונן ורואה שישנם עוד זוג פסיעות המלוות את סימני הפסיעות שלו על שפת הים, ושוב שואל הוא, ריבונו של עולם: למי שייכות הפסיעות המלוות את פסיעותיי?

משיב לו אביו שבמרומים: בני, אלו פסיעות שלי, כביכול, אשר ליוויתי אותך בצמוד אלי בכל משעולי החיים שלך.

והנה ממשיך הוא להתבונן במסע חייו, והוא מגיע לתקופה הקשה ביותר בשנות חייו, עת אשר עברו עליו משברים וקשיים עצומים ונפילות בכל תחומי החיים: הן בבריאות, הן בפרנסה, הן בלימוד, הן בשלום בית, הן בחינוך הילדים, ומצבו הנפשי הולך ומתערער, ומתחיל לחשוד שכולם עושים לו הפוך ממה שהוא מצפה מהם, וכל העולם נגדו לרעתו… וכאן הוא רואה לתדהמתו, שהפסיעות המלוות נעלמו.

ואז הוא שואל בכאב וכמעט בזעקה…

אלוקים, הרי אתה אמרת לי שכאשר אחליט ללכת אחריך – תלך איתי צמוד לאורך כל הדרך, והנה הבחנתי, כי בתקופות הקשות של חיי צעדתי לבד! מדוע ריבונו של עולם? מדוע דוקא בתקופה הסוערת ביותר בחיי, נעלמו עקבותיך? מדוע דוקא בזמנים שנזקקתי לך ביותר, עזבת אותי והשארת אותי לבד להתמודד בג'ונגל החיים?

הוא נסער על היותו עזוב בודד וגלמוד ביער הג'ונגל של החיים. ולפתע שומע הוא קול אבהי, רך מרגיע ומלטף: בני יקירי, בני אהובי ומחמד עיני, אוהב אני אותך יותר מכל, ולעולם לא אעזוב אותך!

אם כן שואל הוא בחרדה מדוע נשארו עקבותי לבד במשעול החיים?

משיב לו אבאלה שבמרומים: אוי נשמה טהורה כמה קליפות ומסכים מסתירים ממך את האמת הצרופה, כי ההפך הוא הנכון! דוקא בתקופה הקשה הזאת של חייך, הייתי צמוד אליך קרוב מאד, ונשמה יקרה מה שאת רואה רק זוג אחד של עקבות בכל משעול החיים, לא היו אלה עקבותיך, אלא היו אלה עקבותי שלי כשנשאתי אותך על כַּפַּי.!!!

כן יקירי פסיעות בודדות אלו שאתה רואה, אלו הפסיעות של הקדוש ברוך הוא לבד. אכן ידיד נפשי אחי ורעי זהו הכח להמשיך הלאה במסלול הניסיונות, כי החושך יכסה ארץ, וכדי להתגבר על כל המכשלות בעלטה הכבדה הזאת של החיים זקוקים אנו לטובת המשך קיומה של הנשמה שלנו, לאמונה כמו אויר לנשימה, זהו כוונת דוד המלך כשאמר "וֶאֱמוּנָתְךָ בַּלֵּילוֹת".

לא רק "לְהַגִּיד בַּבֹּקֶר חַסְדֶּךָ" כשטוב לנו, אלא גם כשבא לאדם נסיונות וקשיים בכל זאת "וֶאֱמוּנָתְךָ בַּלֵּילוֹת" אומרים אנו לבורא עולם ידענו שאתה עושה את כל המעשים, ובזה תהיה לנו נחמה ותקוה שהקב"ה יוביל אותנו בידיו הנאמנות אל המנוחה והנחלה, בדיוק כפי שעשה לאבותינו הקדושים והטהורים.

נדע שבורא עולם איתנו בכל רגע. רק צריכים לפנות אליו והוא יענה. ה׳ יזכינו!!

קישור מקוצר לכאן: https://www.haravlasry.com/?p=2072

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הודעות לקהילה

  • ספר "פלגי מים" על התורה!

    בסייעתא דשמייא ברגשי גיל ושמחה הנני שמח לבשר על ספרי החדש ספר "פלגי מים" על חמישה חומשי תורה. שעומד לצאת לאור בקרוב ממש בע"ה. ערוך בשפה קלה השווה לכל נפש! חובה בכל בית יהודי!! להקדשות לעילוי נשמת! לחץ כאן לתרומה באתר!